გაკვეთილის თემა:
|
,,უცხოობაში რაა
სიამე?"
ნიკოლოზ ბარათაშვილი-,,ბედი ქართლისა“
|
სწავლების საფეხური და კლასი:
|
მე-9
კლ. საბაზო საფეხური
|
ინტეგრირებული საგნები,
საგნის პედაგოგის სახელი და გვარი
|
ქართული-ლია
ჩხაიძე
ისტორია-ეკატერინე
ხონელიძე
|
მოსწავლეთა რაოდენობა და განსაკ.მიდგომებისა და საჭიროების მოსწავლეთა პროფილი
|
14
მოსწ.
განსაკ.მიდგომებისა და საჭიროების
მოსწავლე -არ არის
|
გაკვეთილის სასწავლო მიზნები(საგნების მიხედვით):
|
ისტორია:
1. მოსწავლეები ისაუბრებენ საქართველოს რუსეთთან შეერთების მიზეზებსა და შედეგებზე;
2. განიხილავენ ნაწარმოებში ასახულ ეპოქას;
ისაუბრებენ კრწანისის ომზე.
წარმოაჩენენ ერეკლე მეფის პიროვნებას.
3. ისაუბრებენ ანაქრონიზმზე;
4. კამათის დროს დაიცავენ დისკუსიის წესებს;
ქართული :
1. მოსწავლეები ჩამოაყალიბებენ:
·
ერეკლე მეფის პოზიცია
·
სოლომონ მსაჯულის პოზიცია
·
სოფიოს პოზიცია
2. მსჯელობისას მოიშველიებენ არგუმენტებს;
3. კამათის დროს დაიცავენ დისკუსიის წესებს;
4. გამოიყენებენ შესაბამის ენობრივ კონსტრუქციებს;
|
ეროვნული
სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი
შედეგი/ინდიკატორები:
|
ისტორია:
მოსწავლე აანალიზებს და აფასებს ერთი და იმავე ისტორიული მოვლენის ინტერპრეტაციას.
მოსწავლე აანალიზებს ისტორიულ წყარობს, მსჯელობს იმ პრობლემებზე, რომლებმაც განაპირობა განსხვავებული ინტერპრეტაციის არსებობა.
ქართული:
მოსწავლე წარმოადგენს საჯარო მოხსენებას კონკრეტული მიზნით კონკრეტული აუდიტორიის წინაშე;
მოსწავლე ამოიცნობს და იოყენებს საჯარო გამოსვლის ეფექტიანობის გასაძლიერებელ საშუალებებს;
იყენებს ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიებს საჯარო გამოსვლის მომზადების დროს;
მსჯელობის დროს იყენებს შესაბამის ენობრივ კონსტრუქციებს.
|
საკლასო
მენეჯმენტი/
თანმიმდევრობა,
აქტივობა
|
1.
მინი-ლექცია
სლაიდ-შოუს ჩვენება - 5 წთ;
2.
ისტორიკოსთა ჯგუფის პრეზენტაცია- 10 წთ;
3.
ლიტერატორთა ჯგუფის პრეზენტაცია-10წთ.
4.
დისკუსია - 10 წთ.
5.
5-წუთიანი წერა -5 წთ.
მასწავლებელი შეახსენებს მოსწავლეებს ,რომ ინტეგრირებული გაკვეთილი ტარდება ნ.ბარათაშვილის პოემის მიხედვით ,,ბედი ქართლისა”.თითოეული ნაწარმოების შესწავლის დროს უდაოდ დიდი მნიშვნელობა ენიჭება ეპოქის მიმოხილვას,შემდეგ ლიტერატურულ ნაწარმოებზე დაკვირვებას და რეალურისა და მწერლის გამონაგონის შედარება-შეპირისპირებას. ნ.ბარათაშვილის პოემა კი მდიდარ მასალას იძლევა ამ საკითხებზე სასაუბროდ.
პედაგოგი მოსწავლეებს უჩვენებს თავის მიერ მომზადებულ სლაიდ-შოუს თემაზე: ,,რანი ვყოფილვართ...” რათა გააცოცხლოს წარსულის სურათები,აღძრას მათში სიამაყისა და თავმომწონების გრძნობა.
ისტორიკოსთა ჯგუფის პრეზენტაცია:
საქართველოს რუსეთთან შეერთება;
ნაწარმოებში ასახული ეპოქა;
კრწანისის ომი;
ერეკლე მეფე
ანაქრონიზმი
ლიტერატორთა ჯგუფის პრეზენტაცია:
ერეკლე მეფის პოზიცია;
სოლომონ მსაჯულის პოზიცია;
სოფიოს პოზიცია;
ავტორის პოზიციის ამოცნობა.
დისკუსია თემაზე:
მართებული იყო თუ არა მეფე ერეკლეს გადაწყვეტილება?
5-წუთიანი წერა თემაზე: ,,უცხოობაში რაა სიამე?“
|
შეფასება:
|
განმავითარებელი,განმსაზღვრელი
შეფასების რუბრიკა:
1.
პრეზენტაციის შეფასება;
2.
დისკუსიის შეფასება;
3.
ნაწერის შეფასება.
(რუბრიკების
ფურცლები დაურიგდებათ მოსწავლეებს ჯგუფებში,გამოკრულია საკლასო ოთახში)
|
საგანმანათლებლო რესურსები:
|
რესურსები:
1.
სახელმძღვანელო:ქართული ლიტერატურა-მუზაშვილი,ჩუბინაშვილი.
2.
საქართველოს ისტორია - საკითხავი წიგნი.
3.
რ.დევდარიანი-ნიკ.ბარათაშვილის შემოქმედება.
4.
თენგიზ წოწონავა-ლიტერატურული ნაწარმოებები სკოლაში.
5.
ინტერნეტ-საიტები:google ge, lib ge,wikipedia,poverpoint,offise word.
6.
კომპიუტერი,პროექტორი.
7.
ფორმატები,ფლომასტერები,რუკა.
|
შენიშვნა
|
|
რასაც აქ ვწერ,ეს მატიანეა... მინდა ყველაზე ძვირფასი სახელები გამოვამზეურო, ლამაზი წამები ძვირფას მოგონებად შემოვინახო, უგულობა - სიყვარულად, ტყუილი -სიმართლედ, შური -სიკეთედ, უმადურობა -მადლიერებად ვაქციო, მოვესათუთო და მოვეხმატკბილო სამყაროს უძვირფასეს ქმნილებებს - ადამიანებს!
суббота, 1 июня 2013 г.
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий