суббота, 1 июня 2013 г.


გაკვეთილის  თემა:
       ,,უცხოობაში რაა სიამე?"
    ნიკოლოზ ბარათაშვილი-,,ბედი ქართლისა“
სწავლების საფეხური   და  კლასი: 
მე-9 კლ. საბაზო საფეხური
ინტეგრირებული საგნები, 
საგნის  პედაგოგის სახელი და გვარი
ქართული-ლია ჩხაიძე
ისტორია-ეკატერინე ხონელიძე
მოსწავლეთა  რაოდენობა და განსაკ.მიდგომებისა და საჭიროების მოსწავლეთა პროფილი     
14 მოსწ.
განსაკ.მიდგომებისა და საჭიროების მოსწავლე  -არ არის




აკვეთილის სასწავლო მიზნები(საგნების მიხედვით):
ისტორია:

1.      მოსწავლეები ისაუბრებენ საქართველოს რუსეთთან შეერთების მიზეზებსა და შედეგებზე;
2.      განიხილავენ ნაწარმოებში ასახულ ეპოქას;
ისაუბრებენ კრწანისის ომზე.
წარმოაჩენენ ერეკლე მეფის პიროვნებას.
3.      ისაუბრებენ ანაქრონიზმზე;
4.      კამათის დროს დაიცავენ დისკუსიის წესებს;


ქართული :

1.      მოსწავლეები ჩამოაყალიბებენ:
·         ერეკლე მეფის პოზიცია
·         სოლომონ მსაჯულის პოზიცია
·         სოფიოს პოზიცია
2.      მსჯელობისას მოიშველიებენ არგუმენტებს;
3.      კამათის დროს დაიცავენ დისკუსიის წესებს;
4.      გამოიყენებენ შესაბამის ენობრივ კონსტრუქციებს;

ეროვნული სასწავლო  გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები:
ისტორია:

 მოსწავლე აანალიზებს და აფასებს ერთი და იმავე ისტორიული მოვლენის ინტერპრეტაციას.

 მოსწავლე აანალიზებს ისტორიულ წყარობს, მსჯელობს იმ პრობლემებზე, რომლებმაც განაპირობა განსხვავებული ინტერპრეტაციის არსებობა.

ქართული:

მოსწავლე წარმოადგენს საჯარო მოხსენებას კონკრეტული მიზნით კონკრეტული აუდიტორიის წინაშე;

მოსწავლე ამოიცნობს და იოყენებს საჯარო გამოსვლის ეფექტიანობის გასაძლიერებელ საშუალებებს;

 იყენებს ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიებს საჯარო გამოსვლის მომზადების დროს;

მსჯელობის დროს იყენებს ესაბამის ენობრივ კონსტრუქციებს.




საკლასო მენეჯმენტი/

თანმიმდევრობა,

აქტივობა 
1.      მინი-ლექცია
სლაიდ-შოუს ჩვენება - 5 წთ;
2.      ისტორიკოსთა ჯგუფის პრეზენტაცია- 10 წთ;
3.      ლიტერატორთა ჯგუფის პრეზენტაცია-10წთ.
4.      დისკუსია - 10 წთ.
5.      5-წუთიანი წერა -5 წთ.

მასწავლებელი შეახსენებს მოსწავლეებს ,რომ ინტეგრირებული გაკვეთილი ტარდება  .ბარათაშვილის პოემის მიხედვით ,,ბედი ქართლისა”.თითოეული ნაწარმოების შესწავლის დროს უდაოდ დიდი მნიშვნელობა ენიჭება ეპოქის მიმოხილვას,შემდეგ ლიტერატურულ ნაწარმოებზე დაკვირვებას და რეალურისა და მწერლის გამონაგონის შედარება-შეპირისპირებას. .ბარათაშვილის პოემა კი მდიდარ მასალას იძლევა ამ საკითხებზე სასაუბროდ.
პედაგოგი მოსწავლეებს უჩვენებს თავის მიერ მომზადებულ სლაიდ-შოუს თემაზე: ,,რანი ვყოფილვართ...” რათა გააცოცხლოს წარსულის სურათები,აღძრას მათში სიამაყისა და თავმომწონების გრძნობა.

   ისტორიკოსთა ჯგუფის პრეზენტაცია:
საქართველოს რუსეთთან შეერთება;
ნაწარმოებში ასახული ეპოქა;
კრწანისის ომი;
ერეკლე მეფე
ანაქრონიზმი

ლიტერატორთა ჯგუფის პრეზენტაცია:
ერეკლე მეფის პოზიცია;
სოლომონ მსაჯულის პოზიცია;
სოფიოს პოზიცია;
ავტორის პოზიციის ამოცნობა.


დისკუსია თემაზე:

მართებული იყო თუ არა მეფე ერეკლეს გადაწყვეტილება?


5-წუთიანი წერა თემაზე:    ,,უცხოობაში რაა სიამე?“



შეფასება:
განმავითარებელი,განმსაზღვრელი
შეფასების რუბრიკა:
1.      პრეზენტაციის შეფასება;
2.      დისკუსიის შეფასება;
3.      ნაწერის შეფასება.

(რუბრიკების ფურცლები დაურიგდებათ მოსწავლეებს ჯგუფებში,გამოკრულია საკლასო ოთახში)

საგანმანათლებლო რესურსები:
რესურსები:

1. სახელმძღვანელო:ქართული ლიტერატურა-მუზაშვილი,ჩუბინაშვილი.

2. საქართველოს ისტორია - საკითხავი წიგნი.

3. რ.დევდარიანი-ნიკ.ბარათაშვილის შემოქმედება.

4. თენგიზ წოწონავა-ლიტერატურული ნაწარმოებები სკოლაში.

5. ინტერნეტ-საიტები:google ge, lib ge,wikipedia,poverpoint,offise word.

6. კომპიუტერი,პროექტორი.

7. ფორმატები,ფლომასტერები,რუკა.
შენიშვნა


Комментариев нет:

Отправить комментарий