пятница, 8 апреля 2011 г.

სამოდელო გაკვეთილი განათლების სამინისტროში

უკვე დიდი ხანია განათლების სამინისტროში ტარდება სამოდელო გაკვეთილები სხვადასხვა საგანში. ეს გაკვეთილები ელექტრონული დაფის  ( სმარტ ბორდი ) გამოყენებით მიმდინარეობს.პედაგოგი და მოსწავლეები სხვადასხვა აქტივობის მეშვეობით წარმოადგენენ ტექნოლოგიებით დატვირთულ გაკვეთილს. ბავშვებს  პირველად უწევთ ამ დაფასთან შეხვედრა, შემდეგ უმეგობრდებიან მას. გაკვეთილს მთელი ქალაქის მასწავლებლები ესწრებიან.
გაკვეთილი ამჯერად ჩაატარა ქ.თბილისის 32-ე საჯარო სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელმა ლია ჩხაიძემ


  გაკვეთილის mTavari თემა:
           ,,rodemdis darCes es tkivili gulSi?!”
                                                ,,მგზავრის წერილები“-ilia WavWavaZe
  საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
   სწავლების საფეხური და კლასი  :  საბაზო საფეხური- IX კლასი
  მოსწავლეთა profili :
      klasis ganayofi - 12  მოსწავლე.
   განსაკუთრებული მიდგომების საჭიროებების მქონე მოსწავლე  -  არ არის

   gakveTilis mniSvneloba/aqtualoba:
E         es gakveTili  xels Seuwyobs ქართულ ენასა და ლიტერატურაში შეძენილი ცოდნის განზოგადებაs; ინფორმაციის მოძიების, მისი წარდგენის, დიალოგის, მსჯელობის, შედარების, ანალიზის,  ქვეტექსტური ინფორმაციის ახსნის უნარ-ჩვევების განვითაrebas;

 gakveTilis miznebi da Sedegebi:

  qarT. IX. 1. moswavle ismens da warmoadgens auditoriis winaSe sxvadasxva   Tvalsazrisebs sadavo an problemur sakiTxze.

Sedegi TvalsaCinoa, Tu moswavle:
problemur sakiTxebze zepiri moxsenebis momzadebisas iTvaliswinebs
konkretuli auditoriis socialur-kulturul interesebs, codnas da a.S.;
sxvadasxva saSualebiT (mokle ganmartebebis CarTva, gameoreba, xmis awevdaweva
da sxva) gamokveTs mniSvnelovan adgilebs zepiri moxsenebidan;
iyenebs argumentaciis sxvadasxva formas (mizez-SedegobiTi, analogiaze an
induqciaze damyarebuli argumentebi);

 qarT. IX. 5. moswavle iyenebs diskusiisa da kamaTis strategiebs.

Sedegi TvalsaCinoa, Tu moswavle:
winaswar ecnoba auditorias (socialur-kulturuli foni, asaki, codnis
done, interesebi da a. S.), Seadgens gamosvlis gegmas, qmnis rolur teqsts,
gadis repeticias, amowmebs reglaments da a. S.;
auditoriis yuradRebis mobilizaciisaTvis adekvaturad iyenebs intervals
metyvelebaSi, xmis doneebs, sxeulis enas, usadagebs am saSualebebs teqsts;
operatiulad reagirebs auditoriis reaqciaze: amyarebs da azustebs diskusiis
an kamaTisaTvis saWiro argumentebs, Seaqvs ganmartebebi, ramdenjerme imeorebs
erTsa da imaves da sxva;
iTvaliswinebs diskusiisa da kamaTis monawileTa SesaZlo argumentebs da
amzadebs Sesabamis pasuxebs;
sapirispiro argumentebis mosmenisas CainiSnavs ZiriTadsa da mTavars, rasac
SemdgomSi iyenebs kontrargumentebisaTvis;
auditoriis dasaintereseblad iyenebs sxvadasxva saSualebas (mag. anekdotis
CarTva, vizualuri masalis gamoyeneba, emociuri wiaRsvlebi da a. S.).



 winaswari codna:
  ilia WavWavaZis biografiuli Strixebi.
  ilias leqsebi
  ilias nawarmoebi-,,mgzavris werilebi”.


   gakveTilis msvleloba/saklaso menejmenti:
             (aqtivoba da dro)



Aaqtivoba I. –gonebrivi ieriSi.                dro 5 wT.

M      ( asociaciuri rukis gakeTeba interaqtiur dafaze)


Aaqtivoba II. -  prezentacia.                 dro 20-25 wT.
M         
           moswavleebi dayofilebi arian  jgufebad.
       TiToeul jgufs hqonda micemuli davaleba,romlis prezentaciasac   gaakeTebs jgufis mier SerCeuli lideri. Ggamoiyenebs kompiuters.


   
   jgufi I.  Tergdaleuloba       

            1. ვინ იყვნენ თერგდალეულები? ჩამოაყალიბეთ მათი მოქმედების მიზანი.  გაიხსენეთ       
        ტერმინის ისტორია.
           2. რატომ გამოიარა თერგის ხიდი mgzavrma  ისე, რომ თვალიც არ აუხელია?
           3. რატომ ეშინოდა მგზავრს, რომ თერდალეულობა არ დაეწამებინათ?
           4. მგზავრის სიტყვით, რა საბუთი აქვს ,,ქართველ კაცს”, რომ როგორღაც არ ეჭაშნიკება        
   და არ მოსწონს ,,თერგდალეულები”.
           5. რა ეპითეტით მოიხსენიებს ავტორი ქართველობას?


  jgufi II.  personaJTa galerea-ruseTis saxe

           1. როგორ ხატავს ილია ჭავჭავაძე რუსი ,,იამშCიკის- მეეტლის სახეს?
           2. ფრანგი მოგზაური იბრალებს ავტორს იმის გამო, რომ ის იძულებულია       
           რუსული ,,პოვოსკითიმგზავროს. რა ქვეტექსტი აქვს ფრანგის ნათქვამს?
           3. როგორ ქვეყნად წარმოუდგენია ფრანგს რუსეთი?
      4. isaubreT ,,podporuCikze”, mis gamogonebebze,ideebze,daxateT misi sulieri     
       portreti.
      5. ras ityodiT ,,stanciis guSagze”?
           6. თქვენი აზრით, ras ganasaxiereben ეს პერსონაჟeb?



   jgufi III.  moZraoba Tu uZraoba

1. ra iciT sazogadod myinvarisa da Tergis Sesaxeb?
2. rogor axasiaTebs mgzavri myinvars da ra gancdebs iwvevs igi masSi?
3. რას განასახიერებს ერთი მხრივ ,,ქართულიდა მეორე მხრივ ,,რუსულითერგი?
4. რა არის თერგის მთავარი თვისება, ის, რაც ილიას ქვეყნის ცხოვრების საფუძვლად   
  ესახება?
5. gaakeTeT DdRisa da Ramis SedarebiTi daxasiaTeba.
6. axseniT, risi saxea Rame da risi-dRe?
7. CamoayalibeT ilias cxovrebisa da Semoqmedebis mTavari principi  
  mxatvruli saxeebis Sedareba-dapirispirebiT.


   jgufi IV. mgzavri da lelT Runia

1. rogoria lelT Runias mier daxatuli warsuli da awmyo?
2. axseniT lelT Runias gulistkivilis mTavari mizezi!
3. visi mxatvruli saxea mgzavri da romel 4 welze gvesaubreba igi?
4. imsjeleT mgzavris fiqrebis Sesaxeb: ,, rogor Seveyrebi me Cems qveyanas da 
  rogor Semeyreba igi me....?! ”
5. gaeca Tu ara pasuxi  mgzavris kiTxvas: ,,rodemdis darCes es tkivili             
     gulSi, rodemdis?! Cemo sayvarelo miwa-wyalo,gamec amis  pasuxi,
       rodemdis?!”



   aqtivoba IV.    აუდიო  ვერსიის  მოსმენა.
                               კომენტარი  და შეჯამება.                dro 10-13 wT. 

                       ილias leqsi ,,კითხვა-პასუხი“
                         (kiTxulobs gogi xarabaZe)

  აუდიო-ვერსიის მოსმენის შემდეგ მოსწავლეებს მასწავლებელი    უსვამს კითხვას:
 1.ეს ტკივილი, რომელსაც ლექსის ლირიკული გმირი გამოხატავს,  უკავშირდება  ,,მგზავრის წერილებში" დახატულ ტკივილს თუ  განსხვავებულია?! 
 2.რას დაარქმევდით ამ ტკივილს: პირადულს თუ საზოგადოს?    (ახსენით) 
                        
        aqtivoba V – saSinao davalebis micema.      Ddro 2 wT..

                 ამოარჩიეთ ერთ-ერთი და შეასრულეთ წერითი დავალება:
                                         1.ჩემიფიქრები გაკვეთილის შემდეგ 
                                         2.ჩემი თვალით დანახული:წარსული,აწმყო და მომავალი
                                         3.გზა, რომლითაც მინდა ვიარო 




Sefasebis sagani da procedurebi:
   
         ganmsazRvreli da ganmaviTarebeli.
      1. ზეპირი პრეზენტაცია
      2. აქტივობებში ჩართულობის ხარისხი;
      3.  მსჯელობის  დამოუკიდებლობა და სიზუსტე;
 
  saswavlo masala da teqnikuri resursebi:
 1. სასკოლო სახელმძღვანელო მე-9 კლასის
 2. აკაკი ბაქრაძე სკოლას-დამხმარე სახელმძღვანელო
 3.ნოდარ გრიგალაშვილი-სკოლაში შესასწავლი ქართველი მწერლები 
 4.როზა დევდარიანი -ილია ჭავჭავაძის შემოქმედება
 5.ინტერნეტ რესურსები
 6.კომპიუტერი
 7. ინტერაქტიური დაფა 




  

                  
                      
 






                    P

Комментариев нет:

Отправить комментарий