გაკვეთილის გეგმები

გაკვეთილის  თემა:
,,აღვერიენით ერსა უცხოსა”-
იოანე საბანისძის ,,აბოს წამების” მიხედვით
სწავლების საფეხური   და  კლასი: 

საშუალო საფეხური-მე-10 კლასი
ინტეგრირებული საგნები, 
საგნის  პედაგოგის სახელი და გვარი

ქართული-ლია ჩხაიძე
ისტორია-ნელი ჭელიძე

მოსწავლეთა  რაოდენობა და განსაკ.მიდგომებისა და საჭიროების მოსწავლეთა პროფილი     
22 მოსწ.
განსაკ.-არ არის










აკვეთილის სასწავლო მიზნები(საგნების მიხედვით):
ისტორია:  
მოსწავლეები იმსჯელებენ არაბების  შემოსევაზე  საქართველოში,ჩვენი ქვეყნის  დაპყრობასა  და  ქრისტიანობის მოსპობის  საშიშროებაზე;დიდი სახელმწიფოების  როლსა  და  გავლენაზე საქართველოს  ისტორიული  განვითარების  პროცესზე;შეაფასებენ  პიროვნების  როლს  საზოგადოებაში.

ქართული:
  მოსწავლეები  გაეცნობიან  „აბოს   წამებას“,ისაუბრებენ  ნაწარმოების  ჟანრზე,შეაფასებენ  აბოს  როლს  საქართველოს  ისტორიაში; ამოკრებენ ტექსტიდან ფაქტობრივ მასალას და ამოიცნობენ ქვეტექსტურ ინფორმაციას. შეძლებენ ისაუბრონ, თუ რამ დააფიქრათ ნაწარმოების კითხვისას, იმსჯელებენ თხზულებაში წამოჭრილ პრობლემაზე, განსაზღვრავენ მის მთავარ იდეას, დააკავშირებენ ტექსტში მოცემულ ინფორმაციას ისტორიულ კონტექსტთან.











ეროვნული სასწავლო  გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები:
ქართული:
X. 7. მოსწავლე განასხვავებს ტექსტში ფაქტობრივ, კონცეპტუალურ და ქვეტექსტურ ინფორმაციას.

 ამოკრებს ქვეტექსტურ ინფორმაციას ( ანუ ინფორმაციას მოქმედების ადგილის, დროის, მონაწილეების შესახებ; საქმის ვითარების, მოვლენათა თანმიმდევრობის, პერსონაჟთა ქცევის შესახებ).

X. 8. მოსწავლე კითხულობს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრულ ნაწარმოებს და გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას.
საუბრობს იმის შესახებ, თუ რაზე დააფიქრა ნაწარმოებმა;
მსჯელობს პრობლემაზე, რომელიც დაინახა ნაწარმოებში.

X. 9. მოსწავლე კითხულობს, აანალიზებს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრულ ნაწარმოებს.
განსაზღვრავს ნაწარმოების ცენრტალურ იდეას / პრობლემატიკას;

ისტორია:
ისტ.X.6. მოსწავლეს შეუძლია   გაანალიზს პირველად და მეორად წყაროები.
  • აღიქვამს ისტორიულ ეპოქას:
) აყალიბებს მისთვის საინტერესო ეპოქაში არსებულ ფასეულობებს, შეხედულებებსა და შესაძლებლობებს; აღწერს, თუ როგორ აღიქვამდნენ იმ პერიოდის ადამიანები თავიანთ ეპოქას;
ბ) ცდილობს თავიდან აიცილოს წარსული ეპოქის  მხოლოდ დღევანდელი გადასახედიდან შეფასება.

ისტ.X.4. მოსწავლეს შეუძლია  გაანალიზს და შეაფასს ისტორიული მოვლენის განსხვავებულ ინტერპრეტაციები.
  • ადარებს კონკრეტულ ისტორიულ მოვლენაზე (პიროვნებაზე) არსებულ ორი (ან სამი) ისტორიკოსის განსხვავებულ თვალსაზრისს, კრიტიკულად აფასებს მას და აყალიბებს საკუთარ შეხედულებას ამ ისტორიული მოვლენის (პიროვნების) შესახებ;
  • მსჯელობს ისტორიული ინტერპრეტაციის ჰიპოთეტურ ხასიათზე და აცნობიერებს, რომ ნებისმიერი ისტორიული  ინტერპრეტაცია შეიძლება გადაფასდეს ახალი  მასალის მოძიების (გამოქვეყნების) შემთხვევაში; 
  • ასხვავებს ისტორიულ ფაქტს ისტორიული ინტერპრეტაციისაგან.



საკლასო მენეჯმენტი/

თანმიმდევრობა ,აქტივობა 

1)      განწყობის  შექმნამისალმება(2 )

       2)   გონებრივი  იერიში:
·         რა  ვიცით  მე–8  საუკუნის  საქართველოს შესახებ?
·         რატომ  ექცეოდნენ  ქართველები  არაბების გავლენის  ქვეშ  და  „შიშითა  განილეოდნენ  და  ირყეოდნენ,ვითარცა  ლერწამნი  ქართაგან  ძლიერთა“?
·         იმსჯელეთ  მე–8  საუკუნეში  საქართველოში შექმნილი  პოლიტიკური,რელიგიური  და  სოციალური  მდგომარეობის  შესახებ.
·         როგორ  ფიქრობთ  ნამდვილად  იდგა  თუ  არა  საქართველოს  გამუსულმანობის  საშიშროება?
·         რა  როლი  შეასრულა  ამ  საქმეში აბომ?

3)    მოსწავლეებს  მომზადებული  აქვთ   სლაიდშოუ  მამული,ენა,სარწმუნოება“,რომელიც ეკრანზე გადის   გონებრივი  იერიშის პარალელურად.

ქართული:
ფრონტალური კითხვები  (3 )

·         როგორი  ჟანრის ნაწარმოებია  „აბო  თბილელის  წამება“?
·         რა  იცით  ამ ჟანრის  შესახებ?
·         რომელი  პირითაა  ნაწარმოებში  თხრობა?
·         ვინ  არის  მისი  ავტორი?რომელ  საუკუნეშია  დაწერილი?
·         რა საშიშროების წინაშე იდგა ამ დროს ჩვენი ქვეყანა?



ისტორიაქართული:ჯგუფში  მუშაობა (10 .)

მოსწავლეებს   ვყოფთ  სამ  ჯგუფად,თიოეულ  მათგანს  ეძლევა განსხვავებული  დავალება:

1–ლი  ჯგუფი:
ისტორიული  და  ლიტერატურული  წყაროების  მიხედვით  იმსჯელონ  აბო  ტფილელის  შესახებ,შეაფასონ  მისი   ღვაწლი  საქართველოს  წინაშე.

მე–2  ჯგუფი:იმსჯელონ  საქართველოში  ქრისტიანობის   მოსპობის  მნიშვნელობაზე   არაბეთისათვის.

მე–3  ჯგუფი:www.bing.com/maps–ის  ან   Google  Earth–ის საშუალებით  მოაწყონ  ვირტუალური მოგზაურობა   „მამული  და   სარწმუნოება










შეფასება:

გაკვეთილის  ბოლოს მასწავლებლები  აფასებენ  მოსწავლეებს.(5 .)

         მაქსიმალური  ქულა 10 


კრიტერიუმები:      

·         მომზადებულია;
             საუბრობს  ფაქტებზე  და     
             არგუმენტებზე  დაყრდნობით;

            პერიოდულად  იყენებს  წინასწარ 
            მომზადებულ მასალას.    
                                                  0–1–2

·         აუდიტორიას  თავდაჯერებულად  მიმართავს;ამყარებს  თვალებით  კონტაქტს;ხმა  და  ინტონაცია  დამაჯერებელია;წარმოთქმა  კარგი.           
                                               0–1–=2

·         იყენებს  ვიზუალურ  მასალას:ფოტოებს,სურათებს და ..იყენებს  ეკრანს,დაფას.           

                                                   0–1–2

·         პრეზენტაციის  დასაწყისი   და  დაბოლოება   ეფექტურია.

                                                         0–1–2

·          იცავს   დროის  ლიმიტს

                                                      0–1–2



საგანმანათლებლო რესურსები:

1..ხურცილავა  „ქართული  საზოგადოების  აზროვნების  ისტორია

2.საქართველოს  ნარკვევების  ისტორია .მე–2

3.საქართველოს რუკა/კავკასიის რუკა.



4.სახელმძღვანელო  X კლასი (ავტორები: . როდონაია, . გიგინეიშვილი, ლგრიგოლაშვილი; . კეკელიძე ქართული ლიტერატურის ისტორია, .1; . სირაძე აგიოგრაფია;

ელექტრონული  პროგრამული  რესურსები:

Openoffice.org.presentation

Open Office.org

windows movie  marker

ka.wikipedia.org.

google.com


Комментариев нет:

Отправить комментарий