კლასის საათი

კლასის საათი თემაზე:
მოსწავლის განვითარების დონეების იერარქია
     (პირველი ფაზა)
N
დონე
მოსწავლის ქცევა
როგორია მასწავლებლის ქცევა
შენიშვნა
1
ანარქია
ü მოსწავლე არ ემორჩილება წესებს
ü ვერ აკონტროლებს საკუთარ ქცევას
ü ხმაურობს
ü არღვევს უსაფრთხო გარემოს
ü მისი ქცევა მიუღებელია სხვებისათვის
ავტორიტარული
ანარქია-ეს არის ყველაზე დაბალი დონე
2
 მბრძანებლობა
ü მოსწავლე აწუხებს სხვებს
ü ჩაგრავს სხვებს
ü დასცინის სხვებს
ü მბრძანებლობს
ü არღვევს კლასის წესებს
ü ნორმალურად იქცევა მხოლოდ მაშინ,როცა იყენებენ მკაცრ ზომებს
ავტორიტარული

3
თანამშრომლობა
ü განიხილავს,ისმენს,იყენებს პრაქტიკაში
ü თანამშრომლობს
ü იცავს წესებს
ü ემორჩილება თანატოლთა ზეწოლას
ü განიცდის სხვათა ზეგავლენას
თანამშრომლობითი

4
დემოკრატია
ü კონტროლებს საკუთარ ქცევას
ü იცავს დისციპლინას
ü ავლენს ინიციატივას
ü იღებს პასუხისმგებლობას
ü აკეთებს სწორ არჩევანს
ü სამართლიანია
ü გაწონასწორებულია
ü ასრულებს დანაპირებს
ü იღებს გონივრულ გადაწყვეტილებებს

თანამშრომლობითი
მუდმივად შინაგანი მოტივაციის გამოწვევა მოსწავლეებში იწვევს პასუხისმგებლობის გაზრდას.








მოსწავლის თვითშეფასება
     (მეორე ფაზა)
რა უნდა გაარკვიოს მოსწავლემ?
რა უნდა გააკეთოს მასწავლებელმა?
განვითარების რომელ საფეხურზე იმყოფება?
გაარკვიოს მოსწავლე, იერარქიის რომელ დონეზე იმყოფება?
როგორ შეუძლია გადავიდეს განვითერების იერარქიის სხვა საფეხურზე?

არ უნდა დააფრთხოს მოსწავლე შეკითხვებით
შეუძლია თუ არა საკუთარი ქცევის დამოუკიდებლად მართვა?
დაეხმაროს ქცევის ფორმების დადგენა-გააზრებაში,რაც მისი მოქმედების ცვლილების აუცილებელ პირობას წარმოადგენს

მოსწავლეთა არჩევანის მართვა
(მესამე ფაზა)
მიზანი
კითხვარი მოსწავლისათვის
შენიშვნა
დავეხმაროთ მოსწავლეებს თვითკონტროლის უნარ-ჩვევების გამომუშავებაში,პრობლემების გადაჭრაში.
·       რა შედეგი შეიძლება მოჰყვეს ჩემს ქცევას?
·       გიფიქრიათ თუ არა ამაზე?
·       ახერხებთ თუ არა თქვენი მოქმედების მართვას?
·       შეგიძლია თუ არა უარი თქვა ცუდ საქციელზე?როგორ?
·       შენი ქცევა ყოველთვის შეესაბამება მაღალ დონეს?
·       რას ურჩევდი მსგავს სიტუაციაში შენს თანატოლებს?
დასჯა და წახალისება აიძულებს მოსწავლეებს დამოკიდებულნი იყვნენ მხოლოდ გარეგან სტიმულებზე.
მოვიპოვოთ მოსწავლის ნდობა
სიტყვა ,,დისციპლინა“აღიზიანებს მოსწავლეს,უმჯობესია -,,ქცევის სტანდარტი’
დავადგინოთ,რით არის გამოწვეული მოსწავლის ქცევა და იღებს თუ არა იგი პასუხისმგებლობას ასეთ საქციელზე.
ეს არის არაძალისმიერი მეთოდი-წამყვანი მიდგომა მოსწავლის მიმართ.
გავაცნობიერებინოთ მოსწავლეს,განვითარების რომელ დონეზე სურს ყოფნა
მასწავლებელი არ უნდა შეეხოს მოსწავლის ღირსებას.
ამაღლდეს მოსწავლის მოტივაცია




Комментариев нет:

Отправить комментарий