კლასის საათი თემაზე:
მოსწავლის განვითარების დონეების იერარქია
(პირველი ფაზა)
N
|
დონე
|
მოსწავლის
ქცევა
|
როგორია
მასწავლებლის ქცევა
|
შენიშვნა
|
1
|
ანარქია
|
ü მოსწავლე არ ემორჩილება წესებს
ü ვერ აკონტროლებს საკუთარ ქცევას
ü ხმაურობს
ü არღვევს უსაფრთხო გარემოს
ü მისი ქცევა მიუღებელია სხვებისათვის
|
ავტორიტარული
|
ანარქია-ეს არის ყველაზე დაბალი დონე
|
2
|
მბრძანებლობა
|
ü მოსწავლე აწუხებს სხვებს
ü ჩაგრავს სხვებს
ü დასცინის სხვებს
ü მბრძანებლობს
ü არღვევს კლასის წესებს
ü ნორმალურად იქცევა მხოლოდ მაშინ,როცა იყენებენ მკაცრ
ზომებს
|
ავტორიტარული
|
|
3
|
თანამშრომლობა
|
ü განიხილავს,ისმენს,იყენებს პრაქტიკაში
ü თანამშრომლობს
ü იცავს წესებს
ü ემორჩილება თანატოლთა ზეწოლას
ü განიცდის სხვათა ზეგავლენას
|
თანამშრომლობითი
|
|
4
|
დემოკრატია
|
ü კონტროლებს საკუთარ
ქცევას
ü იცავს დისციპლინას
ü ავლენს ინიციატივას
ü იღებს პასუხისმგებლობას
ü აკეთებს სწორ არჩევანს
ü სამართლიანია
ü გაწონასწორებულია
ü ასრულებს დანაპირებს
ü იღებს გონივრულ გადაწყვეტილებებს
|
თანამშრომლობითი
|
მუდმივად შინაგანი მოტივაციის გამოწვევა მოსწავლეებში
იწვევს პასუხისმგებლობის გაზრდას.
|
მოსწავლის თვითშეფასება
(მეორე ფაზა)
რა უნდა გაარკვიოს მოსწავლემ?
|
რა უნდა გააკეთოს მასწავლებელმა?
|
განვითარების რომელ საფეხურზე იმყოფება?
|
გაარკვიოს მოსწავლე, იერარქიის რომელ დონეზე იმყოფება?
|
როგორ შეუძლია გადავიდეს განვითერების იერარქიის სხვა
საფეხურზე?
|
არ უნდა დააფრთხოს მოსწავლე შეკითხვებით
|
შეუძლია თუ არა საკუთარი ქცევის დამოუკიდებლად მართვა?
|
დაეხმაროს ქცევის ფორმების დადგენა-გააზრებაში,რაც
მისი მოქმედების ცვლილების აუცილებელ პირობას წარმოადგენს
|
მოსწავლეთა არჩევანის მართვა
(მესამე ფაზა)
მიზანი
|
კითხვარი მოსწავლისათვის
|
შენიშვნა
|
დავეხმაროთ მოსწავლეებს თვითკონტროლის უნარ-ჩვევების
გამომუშავებაში,პრობლემების გადაჭრაში.
|
· რა შედეგი შეიძლება მოჰყვეს ჩემს ქცევას?
· გიფიქრიათ თუ არა ამაზე?
· ახერხებთ თუ არა თქვენი მოქმედების მართვას?
· შეგიძლია თუ არა უარი თქვა ცუდ საქციელზე?როგორ?
· შენი ქცევა ყოველთვის შეესაბამება მაღალ დონეს?
· რას ურჩევდი მსგავს სიტუაციაში შენს თანატოლებს?
|
დასჯა და წახალისება აიძულებს მოსწავლეებს დამოკიდებულნი
იყვნენ მხოლოდ გარეგან სტიმულებზე.
|
მოვიპოვოთ მოსწავლის ნდობა
|
სიტყვა ,,დისციპლინა“აღიზიანებს მოსწავლეს,უმჯობესია
-,,ქცევის სტანდარტი’
|
|
დავადგინოთ,რით არის გამოწვეული მოსწავლის ქცევა და
იღებს თუ არა იგი პასუხისმგებლობას ასეთ საქციელზე.
|
ეს არის არაძალისმიერი მეთოდი-წამყვანი მიდგომა მოსწავლის
მიმართ.
|
|
გავაცნობიერებინოთ მოსწავლეს,განვითარების რომელ დონეზე
სურს ყოფნა
|
მასწავლებელი არ უნდა შეეხოს მოსწავლის ღირსებას.
|
|
ამაღლდეს მოსწავლის მოტივაცია
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий