ოცდამეერთე საუკუნისათვის დამახასიათებელმა ცხოვრების კომპლექსურობამ და მიმდინარე სოციალურმა ცვლილებებმა დიდი გავლენა იქონია მასწავლებლის პროფესიულ როლზე.საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებმა, სკოლებში დასაქმების სტრუქტურის შეცვლამ პრაქტიკული სწავლების მნიშვნელობის აღიარებამ და სტანდარტების ამაღლებამ დამატებითი სირთულე შესძინა მასწავლებლის პროფესიას.ჩემი აზრით,სწორედ მასწავლებლის ამ ცხრა მახასიათებლიდან უნდა დაიწყოს "ახალი"პროფესიონალიზმის შენება,რომელიც ოცდამეერთე საუკუნის მოთხოვნებს უპასუხებს.ისინი პიროვნული განვითარების მყარ საფუძველს ქმნის.
მახასიათებელი 1:
ფიქრი საკუთარ თავზე მასწავლებლებს ურჩევს,იფიქრონ,თუ რას ნიშნავს სწავლება მათთვის და როგორ აფასებენ ისინი საკუთარ თავს მასწავლებლის რანგში.
მახასიათებელი 2:
თავდაჯერებული მუშაობა.აღნიშნული თავი მოგვიწოდებს,დავინახოთ,მოვისმინოთ და შევიმეცნოთ უფრო მეტი.აქ საუბარია თავდაჯერებულობის ზრდაზე საკუთარი,ინტუიციური მსჯელობის გზით,ასევე ქცევითი მოქნილობის ჩამოყალიბებაზე,რომელიც სხვადასხვა სიტუაციაში კრეატიული
რეაგირების შესაძლებლობას მოგვცემს.
მახასიათებელი3:
სტრესის დაძლევა.აღნიშნული თავის მიზანია,დაგეხმაროთ სტრესული საქმიანობისათვის თანამდევი გადაუჭრელი და დაგროვებული გონებრივი და ფიზიკური დაძაბულობის კონსტრუქციულ დაძლევაში.
მახასიათებელი4:
დროის განაწილება,მნიშვნელოვანი თვისებაა,რომელიც აუცილებელია წარმატებული პროფესიული ცხოვრების,კარგი ჯანმრთელობისა და ბედნიერებისათვის.
მახასიათებელი5:
ნდობის ჩამოყალიბება,კარგი ურთიერთობის საფუძველია.
მახასიათებელი6:
ყურადღებით მოსმენა,წარმოადგენს კარგი მსმენელისთვის საჭირო უნარ-ჩვევებს.
მახასიათებელი7:
ქმედითი გავლენის მოხდენა.თუ თქვენ შეძლებთ კარგი სამუშაო ურთიერთობის ჩამოყალიბებას სხვებთან,თქვენი სანდოობის ჩვენებით და ყურადღებით მოსმენით,მათ პატივისცემას დაიმსახურებთ.
მახასიათებელი8:
გავლენიანი ლიდერის ქცევა,ეხება იმ ცოდნას,უნარ-ჩვევებსა და დამოკიდებულებას,რომელიცმასწავლებელს გავლენიანს ხდის ადგილობრივ სამუშაო გარემოში.
მახასიათებელი9:
გავლენის სფეროს გაფართოება წარმოადგენს მასწავლებლის,როგორც აქტივისტი პროფესიონალის როლს,რომელიც გავლენას ახდენს პოლიტიკის ჩამოყალიბებასა და დემოკრატიული სასწავლო გარემოს დამყარებაზე.
მახასიათებელი 1:
ფიქრი საკუთარ თავზე მასწავლებლებს ურჩევს,იფიქრონ,თუ რას ნიშნავს სწავლება მათთვის და როგორ აფასებენ ისინი საკუთარ თავს მასწავლებლის რანგში.
მახასიათებელი 2:
თავდაჯერებული მუშაობა.აღნიშნული თავი მოგვიწოდებს,დავინახოთ,მოვისმინოთ და შევიმეცნოთ უფრო მეტი.აქ საუბარია თავდაჯერებულობის ზრდაზე საკუთარი,ინტუიციური მსჯელობის გზით,ასევე ქცევითი მოქნილობის ჩამოყალიბებაზე,რომელიც სხვადასხვა სიტუაციაში კრეატიული
რეაგირების შესაძლებლობას მოგვცემს.
მახასიათებელი3:
სტრესის დაძლევა.აღნიშნული თავის მიზანია,დაგეხმაროთ სტრესული საქმიანობისათვის თანამდევი გადაუჭრელი და დაგროვებული გონებრივი და ფიზიკური დაძაბულობის კონსტრუქციულ დაძლევაში.
მახასიათებელი4:
დროის განაწილება,მნიშვნელოვანი თვისებაა,რომელიც აუცილებელია წარმატებული პროფესიული ცხოვრების,კარგი ჯანმრთელობისა და ბედნიერებისათვის.
მახასიათებელი5:
ნდობის ჩამოყალიბება,კარგი ურთიერთობის საფუძველია.
მახასიათებელი6:
ყურადღებით მოსმენა,წარმოადგენს კარგი მსმენელისთვის საჭირო უნარ-ჩვევებს.
მახასიათებელი7:
ქმედითი გავლენის მოხდენა.თუ თქვენ შეძლებთ კარგი სამუშაო ურთიერთობის ჩამოყალიბებას სხვებთან,თქვენი სანდოობის ჩვენებით და ყურადღებით მოსმენით,მათ პატივისცემას დაიმსახურებთ.
მახასიათებელი8:
გავლენიანი ლიდერის ქცევა,ეხება იმ ცოდნას,უნარ-ჩვევებსა და დამოკიდებულებას,რომელიცმასწავლებელს გავლენიანს ხდის ადგილობრივ სამუშაო გარემოში.
მახასიათებელი9:
გავლენის სფეროს გაფართოება წარმოადგენს მასწავლებლის,როგორც აქტივისტი პროფესიონალის როლს,რომელიც გავლენას ახდენს პოლიტიკის ჩამოყალიბებასა და დემოკრატიული სასწავლო გარემოს დამყარებაზე.
Комментариев нет:
Отправить комментарий